21 Φεβ 3 λάθη που κάνει κάθε υποψήφιος πολιτικός
Το ταραχώδες πολιτικό γίγνεσθαι, οι διαρκείς εξελίξεις και η ελλιπής συμμετοχή μεγάλου τμήματος των πολιτών στα κοινά αποτελούν παράγοντες που δυσχεραίνουν το έργο κάθε φιλόδοξου ατόμου που επιθυμεί μια ηγετική θέση στον πολιτικό στίβο. Εντοπίζονται διαρκώς μεταβολές τόσο στη δυναμική των σχέσεων των πολιτικών και των κομμάτων με το κοινό, όσο και στη διαμόρφωση του πολιτικού διαλόγου και στη διαδικασία διενέργειας των προεκλογικών αναμετρήσεων. Κι όλες αυτές οι εξελίξεις λαμβάνουν χώρα στα πλαίσια ενός κλίματος δυσαρέσκειας προς το σύστημα διακυβέρνησης, μειωμένου ενδιαφέροντος για την πολιτική και απορρύθμισης του ραδιοτηλεοπτικού χώρου. Γι’αυτό το λόγο, είναι σημαντικό κάθε ενδιαφερόμενος που επιθυμεί μια ενεργή θέση στον πολιτικό στίβο να ακολουθήσει μια άρτια διαμορφωμένη στρατηγική, αποφεύγοντας κοινά λάθη υποψήφιων πολιτικών που μπορεί να του στοιχίσουν την πιθανότητα εκλογής.
1. Απουσία έντυπου υλικού
Η ύπαρξη έντυπου πολιτικού μάρκετινγκ είναι ένας τομέας που πλέον παραγκωνίζεται στα πλαίσια του σχεδιασμού μιας προεκλογικής εκστρατείας. Ο σχεδιασμός αφίσας, πολιτικών φυλλαδίων, πανό δεν αποτελεί πλέον κυρίαρχο μέλημα των πολιτικών υποψηφίων, κι αυτό συνιστά ένα πολύ κοινό λάθος. Η ύπαρξη υψηλής ποιότητας οπτικοακουστικού έντυπου υλικού που θα προκύψει έπειτα από μια προσεκτικά οργανωμένη φωτογράφιση σε μια προεκλογική καμπάνια με τη μορφή φυλαδίων είναι ένα ένας αποτελεσματικός τρόπος να διαφημίσει ο εκάστοτε πολιτικός υποψήφιος το όνομά του σε όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες. Η επιλογή υψηλής ποιότητας εικόνων και γραφικών έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει το πολιτικό σας κύρος.
2. Ελλιπής χρήση των social media.
Με την κυριαρχία των ψηφιακών μέσων, κρίνεται πιο επιτακτική από ποτέ η ένταξη των νέων τάσεων της εποχής στο πολιτικό μάρκετινγκ. Μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η προβολή του κάθε πολιτικού γίνεται πιο απλή, πιο οικονομική και τους δίνει τη δυνατότητα να απευθυνθούν σε μεγαλύτερο όγκο κοινού. Το να μην εκμεταλλευτούν οι υποψήφιοι πολιτικοί στο έπακρο τα νέα εργαλεία που τους παρέχονται με την διάδοση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα από τα λάθη υποψήφιων πολιτικών που μπορεί να οδηγήσει στην εκλογική αποτυχία.
Οι δυνατότητες στόχευσης του κατάλληλου κάθε φορά κοινού που προσφέρουν τα συγκεκριμένα μέσα, η ικανότητα της άμεσης και διαδραστικής διάδοσης ενός πολιτικού μηνύματος, μπορεί να να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας ενός πολιτικού προσώπου. Η διαμόρφωση, από την πλευρά του εκάστοτε πολιτικού υποψηφίου, ενός προφίλ που διέπεται από συνέπεια κι επαγγελματισμό,με ταυτόχρονη παρουσία υψηλής ποιότητας οπτικοακουστικού υλικού, αποτελεί πλέον αναγκαιότητα προκειμένου να εξασφαλίσει την αποτελεσματική προσέγγιση των πολιτών που μπορούν να λειτουργήσουν ως μελλοντικοί ψηφοφόροι.
3. Απουσία συμμετοχής σε κοινωνικές εκδηλώσεις
Κάθε υποψήφιο πολιτικό πρόσωπο είναι σημαντικό να επιδεικνύει ενδιαφέρον για πλήθος κοινωνικών ζητημάτων και να μη μένει αμέτοχο στις εξελίξεις. Η συμμετοχή σε κοινωνικές, πολιτιστικές ή εθελοντικές εκδηλώσεις, η συνεχής παρακολούθηση και η τοποθέτηση πάνω σε ζητήματα που αφορούν την πολιτική, οικονομική και κοινωνική επικαιρότητα είναι τομείς που θα έπρεπε να αποτελούν βασικό αντικείμενο δράσης κάθε εν δυνάμει πολιτικού. Η συμμετοχή σε εκδηλώσεις εθνικών επετείων, πολιτισμικών συλλόγων, κοπών πίτας συλλόγων, ομοσπονδιών κι επιχειρήσεων κρίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. Αν ο ίδιος ο υποψήφιος πολιτικός δεν επιδεικνύει ενδιαφέρον, ευαισθητοποίηση κι ενεργή συμμετοχή σε τέτοιου είδους δραστηριότητες, δεν πρόκειται να δεσμεύσει το ενδιαφέρον και την ψήφο των πολιτών.
Κάθε προεκλογική καμπάνια είναι σημαντικό να χαρακτηρίζεται από συνέπεια, προσεκτικό σχεδιασμό και επέκταση σε ποικιλία μέσων που διευκολύνουν την αλληλεπίδραση με τα άτομα που μπορούν να μετατραπούν σε μελλοντικούς ψηφοφόρους. Παρά την ύπαρξη πλήθους επιλογών για την επιτυχημένη διαμόρφωση μιας προεκλογικής καμπάνιας, δεν είναι λίγοι οι πολιτικοί που πέφτουν στην παγίδα, κάνοντας κοινά λάθη, τα οποία είναι σημαντικό να αποφευχθούν για να υπάρξει η πιθανότητα εκλογικής νίκης.
Η Election Leaders πρωτοπόρος εταιρεία πολιτικού Μάρκετινγκ στην Ελλάδα αξιοποιεί εργαλεία και πρακτικές που πολύ λίγοι επαγγελματίες της διαφήμισης ειναι σε θέση να γνωρίζουν στην δυναμική που θα φέρει την εκλογική νίκη!