Σεμινάριο Πολιτικού Μάρκετινγκ – Ενότητες:
Image Making – Διαμόρφωση εικόνας
Μέσα από το Image Making, δηλαδή την κατάλληλη διαμόρφωση της πολιτικής εικόνας και ταυτότητας ενός υποψηφίου, σκοπός είναι η δημιουργία ενός πολιτικού προφίλ του υποψηφίου που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις αντιλήψεις του τμήματος του πληθυσμού που μπορεί να μετατραπεί σε μελλοντικούς ψηφοφόρους. Με την προσεκτική διαμόρφωση της εικόνας που προβάλλει, από το ντύσιμο, την ομιλία, τα ενδιαφέροντα που προβάλλει, την δημιουργία του προφίλ του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιτυγχάνεται η μετάδοση του επιθυμητού εκλογικού μηνύματος στο κατάλληλο κοινό αλλά και η αποτελεσματική ανάδειξη της πολιτικής ταυτότητας που θα κερδίσει την εμπιστοσύνη των μελλοντικών ψηφοφόρων.
Στόχευση ψηφοφόρων
Το πιο σημαντικό κομμάτι για την επιτυχία μιας προεκλογικής καμπάνιας είναι η στόχευση του κατάλληλου κοινού. Ο καθορισμός των τμημάτων του πληθυσμού που μπορούν να αποτελέσουν μελλοντικούς ψηφοφόρους και η μετάδοση στοχευμένων μηνυμάτων που να απευθύνονται σε αυτά μπορούν να καθορίσουν το εκλογικό αποτέλεσμα. Παράλληλα, αναλύονται λεπτομερώς οι δυνατότητες που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για λεπτομερή στόχευση.
Ανάπτυξη κοινότητας στα social media
Τεχνητή διόγκωση των επαγγελματικών προφίλ ενός πολιτικού υποψηφίου στα social media, μέσα από την ακολούθηση ατόμων και λογαριασμών που είναι πιο πιθανό να ενδιαφερθούν για το πολιτικό μήνυμα, τις θέσεις και την εικόνα του.
Δημοσίευση περιεχομένου σχετικού με τα ενδιαφέροντα του κοινού-στόχου, που να αυξάνει την ενεργή αλληλεπίδραση αυτού και να αναδεικνύει το πολιτικό προφίλ του υποψηφίου. Χρήση σχετικών hashtags στις δημοσιεύσεις, ώστε να προβληθεί το περιεχόμενο σε νέο κοινό που μπορεί να προσφέρει στο πολιτικό πρόσωπο τη θετική του ψήφο. Ανταπόκριση στα μηνύματα των ακολούθων ώστε να δημιουργηθεί μια σχέση αμεσότητας και οικειότητας.
Microtargeting – Μικρο-στόχευση ψηφοφόρων – Επαναστόχευση
Ανάλυση των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι μηχανές αναζήτησης της Google για στόχευση ακριβώς αυτών των τμημάτων του πληθυσμού που μπορούν να αποτελέσουν μελλοντικούς ψηφοφόρους. Παροχή συμβουλών για κατάλληλη προσαρμογή των μηνυμάτων σε πρόσωπα ή μικρές ομάδες που είναι πιο πιθανό να ενδιαφερθούν για το περιεχόμενο αυτών. Δημιουργία μηνυμάτων πλήρως εξατομικευμένων στης πραγματικές ανησυχίες, στις ανάγκες, ή τα συμφέροντα του του κάθε πολίτη. Αναλύεται επίσης η επαναστόχευση του κοινού που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το εκάστοτε πολιτικό μήνυμα, προκειμένου να επιτευχθεί η προσέλκυσή του στην κάλπη την ημέρα των εκλογών.
Στοχευμένη πολιτική αρθρογραφία
Παροχή συμβουλών για τη σύνταξη προσεκτικά διαμορφωμένων κειμένων τόσο για την πολιτική ιστοσελίδα, όσο και για το blog κάθε πολιτικού υποψηφίου, όσο και για διαφημίσεις και δημοσιεύσεις στα social media, ανάλογα με τις ανάγκες, τις θέσεις και τις επιδιώξεις κάθε προσώπου. Ανάδειξη των ισχυρότερων θέσεων κι απόψεων ενός πολιτικού υποψηφίου μέσα από τη δύναμη της γραφής. Εκμάθηση σχετικά με τις απαιτήσεις και τους περιορισμούς που επιβάλουν οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης όπως η Google, ώστε το κάθε κείμενο να εμφανίζεται στις υψηλότερες θέσεις των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Δημιουργία στοχευμένου γραφιστικού υλικού
Παρέχονται συμβουλές σχετικά με τις προϋποθέσεις της διαμόρφωσης γραφιστικού υλικού που να ανταποκρίνεται τόσο στο πολιτικό προφίλ του κάθε υποψηφίου, διαφοροποιώντας τον από τον ανταγωνισμό, αλλά και στα ενδιαφέροντα και τις επιδιώξεις του κοινού-στόχου. Στόχος είναι η ανάλυση των παραμέτρων για την παραγωγή ενός ποιοτικού οπτικοακουστικού αποτελέσματος που θα καταφέρει να τραβήξει την προσοχή του κοινού το οποίο μπορεί να αλληλεπιδράσει θετικά με τα μηνύματα του προβαλλόμενου πολιτικού προσώπου, μεταδίδοντας επιτυχώς τις ιδέες και το περιεχόμενο της δραστηριότητάς του.